1
FORMEX Bt – Általános Szerződési Feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Alapinformációk
1. Formex Bt a formex.hu weboldalon keresztül elküldött megrendelések körében jelen általános
szerződési feltétlekben meghatározottakat alkalmazza azok teljesítése során.ű
2. Megrendelő a megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve
kötelezőnek tekinti és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket mely Megrendelő és Formex Bt
között, az ajánlat tétel elfogadásával szerződésként létrejön, t Árgus kkt.ovábbá tudomásul veszi,
hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár. Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF
tartalmával, úgy nem jogosult a webáruház tartamának megtekintésére és a rendelés leadására.
Amennyiben jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a webáruház használatával, a termékekkel, a
vásárlás menetével, vagy a szállítás menetével kapcsolatban kérdése van, abban az esetben vegye fel
velünk a kapcsolatot az alábbiakban megadott elérhetőségek egyikén.
3. A webáruházat üzemeltető vállalkozás adatai:
Név: Formex Bt.
Székhely: 2100 Gödöllő Knézich Károly utca 28/A
Adószám: 24444105-2-13
Cégjegyzékszám: CG.13-06-011557/32
Kapcsolattartó neve: Farkas Péter György
Számlavezető bank: Erste Bank
(továbbiakban Eladó)
A webáruház elérhetőségei: www.formex.hu
Levelezési cím: 2100 Gödöllő Knézich Károly utca 28/A
Telefonszám: 06209656571
Termékekkel kapcsolatban: 06706081688
Webáruház működésével kapcsolatban: 06706081688
A cég elektronikus elérhetősége: formex1964@gmail.com
A webáruház domain címe:
Tárhelyszolgáltató adatai:
Üzemeltető:
Bankszámlaszám: 11600006-00000000-03543498
Székhely: 2100 Gödöllő Knézich Károly utca 28/A
Cégjegyzékszám: CG.13-06-011557/32
Adószám: 24444105-2-13
Telefonszám: + 36209656571
E-mail: formex1964@gmail.com
4. Jogfenntartás:
A www.formex.hu weboldal az Formex Bt szellemi terméke. A www.formex.hu domain az Formex Bt
tulajdona. A weboldal tartamának másolása, felhasználása, annak változatlan, vagy nagyrészt azonos
tartalmának mind szöveges, mind képi átvétele az Formex Bt külön írásos hozzájárulása nélkül tilos és
díjköteles. A honlapon található termékadatok, termékleírások és termékfotók kizárólag az Formex Bt
által adott felhasználói jog birtokában használhatóak fel és jeleníthetőek meg más honlapon.
Amennyiben az Formex Bt ezen adatokat harmadik személy honlapján bizonyíthatóan azonos
formában észleli kötbérigényét érvényesíti. Harmadik személy a honlap tartalmának másolásával,
2
FORMEX Bt – Általános Szerződési Feltételek
átvételével és saját honlapján történő megjelenítésével kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja
kötbérfizetési kötelezettségét, miszerint másolt bekezdésenként 2000 EUR kötbér fizetésére köteles.
A jogosulatlan felhasználó elfogadja továbbá azt is, hogy a bizonyításhoz közjegyzői tanúsítás
alkalmazása esetén a tanúsítás megléte önmagában bizonyítja a másolás tényét.
A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai
– A http://formex.hu webáruházban található termékek képezik az eladó és a vásárlók közötti
szerződés tárgyát.
– A webáruházban található termékek egyedi jellemzői a termékoldalon találhatók. A feltüntetett
képek helyenként illusztrációk, így a termék tényleges színe és minden paramétere nem mindig
egyezik meg az azon feltüntetett termékkel
– A termék mellett található vételár forintban értendő és mindig a kiválasztott termék bruttó ára. A
termék ára a mindenkori hatályos jogszabálynak megfelelő általános forgalmi adót tartalmazza.
– A szerződés nyelve magyar.
– A szerződés írásban kötött szerződésnek minősül és nem kerül iktatásra. A szerződés a
későbbiekben nem kereshető vissza. A szerződés magatartási kódexre nem utal.
A rendelés menete
1. A termék kiválasztása A termékek kategóriákban találhatók meg.
2. A termék kosárba helyezése A terméktáblázat utolsó oszlopa jelzi, hogy a termék éppen
rendelhető (kosárba helyezhető). A mennyiség megadására két lehetőség van. Vagy beírjuk a kívánt
mennyiséget, vagy a + és – jelekkel módosíthatunk. Lehetőség van termék keresésére is név, vagy
bármely információ alapján. Ehhez a nevet, annak egy részét, vagy bármilyen információt meg kell
adni a képernyő kereső mezőjébe, majd rá kell kattintani a Keresés feliratra. A találatok kezelése a
megszokott módon történik. 3. A kosár tartalmának megtekintése A folyamatban lévő rendelés a
Kosár menüben tekinthető meg. Itt lehetőség van mennyiség korrigálására, valamint egy egy termék
kosárból történő törlésére is. Egy termék mennyiségének megváltoztatásához a termék
mennyiségére kell kattintani, majd be kell írni az új mennységet, majd meg kell nyomni a Frissít
gombot. Amennyiben valamelyik terméket ki szeretnénk venni a kosárból, a táblázat utolsó
oszlopában lévő négyzetbe kell kattintani, majd meg kell nyomni a Frissít gombot. Figyelem! A
kosárba helyezett terméket, az mindaddig ott marad, amíg vagy véglegesíti a rendelését, vagy ki nem
törli a kosárból. Így egy korábban megkezdett rendelést egy másik napon is lehet folytatni. Ez viszont
esetenként azzal járhat, hogy a korábban kosárba tett terméknél időközben készlethiány alakult ki,
így bár megrendelte, de nem tudjuk szállítani. Ilyen esetben telefonon tájékoztatjuk a kialakult
készlethiány tényről.
4. Megrendelés véglegesítése A minimális rendelési tétel 10000 Ft. Ettől kisebb értékű csomagot
nincs módunkban kiszállítani. Megrendelésnek felső határa nincs. A megrendelés véglegesítése a
Fizetés menüre, majd ott a kosár tartalmának ellenőrzése után a "Tovább a pénztárhoz" kattintva
indítható. 5. Regisztráció A webáruházban lehetősége van regisztrálni, vagy regisztráció nélkül
vásárolni. A regisztrációval gyorsabban tud a következő alkalmakkor a webáruházban vásárolni,
naprakész lehet a rendelései állapotát illetően és figyelemmel kísérheti korábbi rendeléseit.
Amennyiben regisztrál, akkor a regisztrációhoz szükséges adatok megadása után tud továbblépni a
rendelési folyamatban. Amennyiben Ön már regisztrált vásárlónk, abban az esetben a
bejelentkezéshez szükséges adatok megadásával továbbléphet. Ha a regisztráció nélküli vásárlás
mellett dönt, akkor a számlázási és szállítási adatok megadása után tud továbblépni a rendelési
folyamatban
6. A vásárlással, szállítással és fizetéssel kapcsolatos adatok megadása Ezen a felületen láthatóak a
kosárba tett termékek, valamint a szállítási költség is. Az itt megadott végösszeg az esetlegesen
felmerülő csomagolási díjat nem tartalmazza. A fizetéshez az alábbi adatokat kell megadni: Belépés –
ha az még nem történt meg, illetve regisztráció nélküli vásárlás esetén a szükséges adatok bekérése
3
FORMEX Bt – Általános Szerződési Feltételek
Számlázási és szállítási adatok. Mind a számlázási, mind a szállítási cím esetén ki kell jelölni egy-egy
címet akkor is, ha a két cím ugyanaz. A cím kijelölése a cím előtti körre kattintással végezhető el.
Szállítási módok választása Fizetési mód választása Rendelés összefoglalása. Itt adható meg a
rendeléssel kapcsolatos megjegyzés.
7. A rendelés ellenőrzése A rendelés elküldése előtt még egyszer leellenőrizheti a megvásárolni
kívánt termék árát, szállítási költségét, illetve a szállítási és számlázási adatokat. Amennyiben hibát
észlel, abban az esetben nyomja meg a VISSZA gombot és a szükséges módosításokat végezze el!
8. A rendelés véglegesítése Fontos, hogy a rendelés feltétele a vásárlási feltételek elfogadása, enélkül
a rendelés nem véglegesíthető. Ezt követi a Megrendelem gomb. A webáruházban történő
rendelések esetén a Vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és az Eladó közötti
szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor az Eladó az webáruházon keresztül történt
ajánlattételt elfogadja. A webáruház által küldött automatikus rendelés visszaigazoló email nem
tekinthető az ajánlattétel elfogadásának.
Árak – fizetési módok
1. Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyek a webáruházban a termékek mellett
találhatók. Az árak bruttó árak, melyek 27% ÁFÁ-t tartalmaznak.
2. Az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a
megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Szerződési Feltételek között is megtalálható.
3. Minden igyekezetünk ellenére előfordulhat, hogy a webáruházban a termék hibás áron szerepel.
Hibás áron nem áll módunkban a rendelést elfogadni és kiszállítani. A termék hibás áron történő
megrendelése esetén az eladó és a vásárló között nem jön létre szerződés. Hibás áron történő
rendelés estén is automatikus visszaigazoló e-mailt küldhet a rendszerünk, amely azonban nem
tekinthető a rendelés elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után
azonnal tájékoztatjuk a Vevőt az új adatokról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a
megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
4. A megrendelések feldolgozása munkanapokon hétfő-csütörtök: 9:30 – 15:30; péntek: 9:30-13:30
óráig történik. Természetesen a Vásárló ezen időintervallumon kívül is leadhatja a megrendelését,
amely a következő munkanapon kerül feldolgozásra. A rendelés teljesítése A megrendelt termékeket
1-3 munkanapon belül átadjuk a csomagküldő szolgálatnak kézbesítésre. Személyes átvétel esetén a
csomag összeállítása 1-3 munkanap alatt megtörténik. Amennyiben az Eladó, a szerződésben
megjelölt terméket azért nem tudja kiszállítani, mert az nem áll rendelkezésére, abban az esetben a
Vevőt erről a tényről köteles haladéktalanul tájékoztatni, illetve a már kifizetésre került összeget a
lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb harminc napnál nem később a fogyasztó részére
visszatéríteni. 5. A rendelés során a Vevőnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására,
vagy törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem
véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani a kívánt
oldal megjelenéséig, ahol a módosítást már el tudja végezni. Ha a rendelés elküldése után szeretne
módosítani a megadott adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén tudja jelezni
módosítási szándékát. Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy az Eladó a Vásárló
hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő Vásárlót érő károkért nem
vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott email cím, vagy a postafiók tárhelyének
telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.
5. Minden rendelésről e-mail visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően
egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és később egyet a várható szállítási időpontról,
vagy a rendelés elfogadásának tényéről. Telefonos egyeztetés esetén hívja a webáruház
telefonszámát, vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét. Eladó köteles a Vevő részére
a megrendelést késedelem nélkül – 48 órán belül – visszaigazolni. Amennyiben ez nem történik meg,
abban az esetben a Vevőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.
6. Fizetési módok Utánvét: Amennyiben a megrendelt termék értékét a termék átvételekor szeretné
kifizetni, akkor válassza az Utánvétes fizetési módot. Ekkor a csomag átvételekor a csomagot
4
FORMEX Bt – Általános Szerződési Feltételek
kiszállító társaság alkalmazottjánál tud fizetni. Banki átutalás: Előre utalás magyarországi szállítás
esetén. Bankszámla: 11600006-00000000-03543498
. Előre utalás nemzetközi szállítás esetén. (EURO) IBAN: HU60 11600006-00000000-85392605
SWIFT: GIBAHUHB. Előre utalás nemzetközi szállítás esetén( HUF ) IBAN: HU72 11600006-00000000-
03543498
SWIFT: GIBAHUHB Bankkártyás fizetés: MasterCard (dombornyomott) Visa (dombornyomott)
UnionPay JCB Maestro. A kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes
használatát. Ön természetesen fizethet kártyájával internetes áruházunkban. Pontos információért
kérjük, forduljon a kártyáját kibocsátó bankhoz! PayPal fizetés:
6. Termék ellenőrzése A vevő minden esetben köteles az áru sértetlenségét kézhezvételekor
ellenőrizni. Ha futár jelenlétében történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a
terméket, készíttessen jegyzőkönyvet. Mennyiségi reklamáció, illetve sérülés miatti reklamáció akkor
fogadható el maradéktalanul, ha a csomag felbontásáról videofelvétel készül, amelyen jó
minőségben, egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor bontatlan volt (tehát a
csomag minden oldala felvételre kerül), és a felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát
7. Szállítási módok MPL házhoz szállítás: Ennek a szállítási módnak választása esetén a megrendelt
termékek kiszállítását a Magyar Posta végzi, a megrendelés beérkezését követő 1-3 munkanapon
belül. Abban az esetben, ha egy címről az átvétel 2 esetben nem történik meg áruházunk fenntartja
magának a jogot, hogy az ügyfél további megrendelését nem teljesíti. A csomagban megtalálja a
számlát. Sérült, csomagot ne vegyen át és ne fizesse ki az ellenértéket!
8. Amennyiben a vásárló által megrendelt termék nem áll az eladó rendelkezésére, abban az esetben
az eladó fenntartja a jogot, hogy a már visszaigazolt rendelést részben, vagy egészben visszautasítsa.
Részben történő teljesítésre a vevővel történt egyeztetést követően kerülhet sor. Ha az eladó a
szerződéskötésben vállalt kötelezettségének nem tud eleget tenni, abban az esetben köteles a
megrendelőt a lehető leghamarabb tájékoztatni.
9. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. Vevő a szerződési feltételek elfogadásával
nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
Fogyasztói elállási jog
1. A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14 napon
belül indokolás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben az Eladó köteles a fogyasztó által
kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó részére. Az Eladó az elállási jog
érvényesítése során a fogyasztó által kifizetett teljes összeget – ideértve a kiszállítási költséget is –
visszafizeti a fogyasztó részére. Amennyiben az Eladó az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó
tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal
meghosszabbodik. Ha az Eladó a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától
számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra
vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
2. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik,
úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára
kézbesített tétel vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Fogyasztó az elállási
joggal. Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése
előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati
kötöttséget megszünteti. A fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A Fogyasztó elállási szándéknak bejelentésére
felhasználhatja az alábbi elállásinyilatkozat-mintát is:
Elállási / Felmondási nyilatkozat
5
FORMEX Bt – Általános Szerződési Feltételek
A fogyasztó az alábbi elállási minta kitöltésével és elérhetőségünkre történő visszajuttatásával is
gyakorolhatja az elállási jogát (csak a szerződéstől való elállási / felmondási szándék esetén töltse ki
és juttassa vissza). Címzett: Formex Bt Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi
termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében: Termék/ek neve/i: Szerződéskötés
időpontja / átvétel időpontja: A fogyasztó(k) neve: A fogyasztó(k) címe: A fogyasztó(k) aláírása:
(kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) Kelt: ………………………………
3. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított
14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási
nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát,
email vagy telefaxon keresztül történő jelzés esetén az email, illetve a fax küldésének idejét kell
figyelembe venni. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.
4. Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a
vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy
napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a
teljesítéssel összefüggésben felmerült egyéb költségeket, mint például a kiszállítás költsége. Az Eladó
azonban nem köteles a fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely az Eladó által
felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A 45/2014.
(II. 26.) Kormányrendelet 22. §-nak megfelelő elállás, vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak
visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A
fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat,
de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Ha a fogyasztó kifejezetten a
legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem
köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Az Eladó jogosult a fogyasztó által kifizetett
teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a
fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. Nem illeti meg az Eladót a
visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A vállalkozást a szerződés
szerinti főkötelezettsége teljesítéséért járó ellenszolgáltatáson felül további pénzbeli követelésre
feljogosító szerződési feltétel különösen nem tekinthető olyannak, mint amit a fogyasztó kifejezetten
elfogadott, ha a vállalkozás olyan alapértelmezett opciót (előre kitöltött mezőt) alkalmaz, amelyet a
fogyasztónak a többletösszeg fizetésének elkerülése érdekében el kellene utasítania. Ebben az
esetben a vállalkozás köteles a fogyasztó részére az így kifizetett összeget visszatéríteni.
5. Amennyiben a fogyasztó élni kíván az indoklás nélküli elállási joggal, abban az esetben köteles az
elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül
az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni: Postázásai cím: 2100 Gödöllő Knézich Károly utca 28/A
Email cím: formex1964@gmail.com Amennyiben a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 22.
§-nak megfelelően élni szeretne az elállási jogával, úgy köteles a terméket haladéktalanul, de
legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül az Eladó által megjelölt címre
visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott
személynek átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta
előtt elküldi. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával
kapcsolatban felmerülő költségeket, kivéve ha az Eladó vállalja ezen költség viselését. A fogyasztót
egyéb költség nem terheli. Webáruházunk esetében az Eladó nem vállalja át az áru visszaszállítási
költségét, így az a vásárlót terheli. Abban az esetben, ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés
megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, az Eladó saját költségén fuvarozza
vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza. A fogyasztó csak
a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért,
ha a vállalkozás a fogyasztót nem tájékoztatja az elállási jogról. A fogyasztót megillető elállási és
felmondási jog alóli kivételek A 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1)-nek alapján a fogyasztó
nem gyakorolhatja az elállási jogát az alábbi esetben:
6
FORMEX Bt – Általános Szerződési Feltételek
– Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett
kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére
szabtak;
– Romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
– Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi, vagy higiéniai okokból az
átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
– Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül
más termékkel
Kellékszavatosság
1. Fogyasztó az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Fogasztó – választása szerint – az alábbi
kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást, vagy kicserélést, kivéve ha ezek közül az Ön
által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez
képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem
kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás
költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is
elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a
fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
2. Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított 8 napon belül közölni, a szerződés teljesítésétől számított egy éves jogvesztő
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő
legfeljebb fél év.
3. Fogyasztó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A teljesítéstől
számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs
egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A
teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által
felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó
eldöntheti, hogy a korábban ismertetett; kellékszavatossági jogot vagy; termékszavatossági igényt
érvényesíthet. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell
bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
ha bizonyítani tudja, hogy: – a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy – a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában
nem volt felismerhető vagy – a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
1. Az Eladó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet; alapján jótállásra köteles. Eladó a 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet alapján a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre kötelező ott
meghatározott idejű jótállást vállal. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a
fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy
7
FORMEX Bt – Általános Szerződési Feltételek
annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A vállalkozás köteles a fogyasztási
cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási
határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegy szabálytalan
kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás
érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén
a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló
bizonylatot számlát vagy nyugtát a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok
az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét
a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A
jótállási igény érvényesítése során a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell
megfelelően alkalmazni. Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét,
vagy javítását. Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás
lehetősége áll fenn. Lehetőség van az árleszállítás igénylésére illetve a vételár visszatérítésére abban
az esetben, ha sem a termék cseréjére sem a javítására nincs lehetőség. Amennyiben a Vevő a
termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti
csereigényét az Eladó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű
használatot akadályozza.
2. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a
hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a
szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
3. A vásárló a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot az
ügyfélszolgálatunkkal garancia, jótállás, elállás vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt
termékkel kapcsolatban.
Az ügyfélszolgálat telefonszáma: 06706081688
Termékekkel kapcsolatban: 06706081688
Webáruház működésével kapcsolatban: 06706081688
Az ügyfélszolgálat e-mail címe: formex1964@gmail.com
4. A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos
panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére.
Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszukat személyesen is közölhetjük
az eladóval. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban
válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni. Amennyiben az eladó a vásárló által
megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére
írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának
jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni
a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét,
telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét. Az eladó a panaszról felvett
jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni. A Fogyasztó panasza
jellegéből adódóan a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken
tudja bejelenteni Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi
elérhetőségeken tudja bejelenteni: Levelezési cím: 2100 Gödöllő Knézich Károly utca 28/A
Telefonszám: 06209656571
Termékekkel kapcsolatban: 06209656571
Webáruház működésével kapcsolatban: 06209656571
Email cím: formex1964@gmail.com
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400 Fax: +36-1-391-1410 E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
8
FORMEX Bt – Általános Szerződési Feltételek
Fogyasztóvédelmi hatóság A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb
eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelentetik be.A panasz
elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok
amelyeket korábban az NFH látott el országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz
kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: {http://jarasinfo.gov.hu/}
5. Békéltető Testület Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben
jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes
Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A
fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a
vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató
ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti
kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat: a fogyasztó neve,
lakóhelye, tartózkodási helye; annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a
fogyasztó vitában áll; ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az
illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a
szerződés teljesítésének helyét; a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a
tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját; a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami
igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással; a fogyasztónak
nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető
testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást; tartalmaznia kell
azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől. végül a kérelmen szerepelnie kell a
fogyasztó aláírásának Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a
fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó
megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt. Tájékoztatjuk Önt, hogy
a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban. Békéltető
Testületek elérhetőségei: Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 Fax száma: (76) 501-538 Név: Dr. Horváth Zsuzsanna E-mail
cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy
Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 10 Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu; Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5601
Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László E-mail cím: bmkik@bmkik.hu; bekeltetes@bmkik.hu Borsod-Abaúj-Zemplén
Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099 Név: Dr. Tulipán Péter E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu; Budapesti
Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1)
488-2186 Név: Dr. Baranovszky György E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu; Csongrád Megyei
Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax
száma: (62) 426-149 Név: Dr. Horváth Károly E-mail cím: info@csmkik.hu; Fejér Megyei Békéltető
Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22)
510-312 Név: Dr. Vári Kovács József E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu Győr-Moson-
Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-
202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 Név: Horváth László E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu; Hajdú-
Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-749 Fax
száma: (52) 500-720 Név: Dr. Hajnal Zsolt E-mail cím: hbkik@hbkik.hu; Heves Megyei Békéltető
Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-
660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615 Név: Dr. Gordos Csaba E-mail cím: hkik@hkik.hu; Jász-
Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. Telefonszáma: (56)
510-610 Fax száma: (56) 370-005 Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszáma: (34)
513-010 Fax száma: (34) 316-259 Név: Dr. Rozsnyói György E-mail cím: kemkik@kemkik.hu; Nógrád
Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860 Fax
száma: (32) 520-862 Név: Dr. Pongó Erik E-mail cím: nkik@nkik.hu; Pest Megyei Békéltető Testület
9
FORMEX Bt – Általános Szerződési Feltételek
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240. Telefonszáma: (1)-269-0703 Fax száma: (1)-269-
0703 Név: dr. Csanádi Károly E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu Honlap cím:
www.panaszrendezes.hu Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 Név: Dr. Novák Ferenc E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 311-750 Név: Görömbeiné dr. Balmaz
Katalin E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu; Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd,
Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456 Név: Dr. Gáll Ferenc E-mail
cím: kamara@tmkik.hu; Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356 Fax száma: (94) 316-936 Név: Dr. Kövesdi Zoltán E-mail cím:
vmkik@vmkik.hu Veszprém Megyei Békéltető Testület Cím: 8200 Veszprém, Budapest u.3.
Telefonszáma: 88/429-008, Fax száma: 88/412-150 Név: dr. Vasvári Csaba elnök E-mail cím:
info@bekeltetesveszprem.hu Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca
24. Telefonszáma: (92) 550-513 Fax száma: (92) 550-525 Név: Dr. Molnár Sándor E-mail cím:
zmbekelteto@zmkik.hu, zmkik@zmkik.hu
6. Bírósági eljárás Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem
vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz
fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni: az
eljáró bíróságot; a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását; az
érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható; a bíróság
döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem). A keresetlevélhez csatolni kell azt az
okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
7. Online vitarendezési platform Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók
beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó
jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a
fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum
két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban
kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el. Az online
vitarendezési platform az alábbi linken érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm? event=main.home.show&lng=HU
Hatályba lépés dátuma: 2021.01.01.
érvényes: visszavonásig, a honlapon közzétett módosításig
Formex Bt