INJEKTOR
Injektor a korszerű dízelmotorokban. De miért jó ez, és hogyan működik?
A technológiai fejlődésnek köszönhetően napjainkban a dízel motorokban a befecskendezést már egy igen bonyolult elektronika szabályozza.
Ez azért fontos, mert két dolgot tartottak szem előtt a fejlesztők. Ez pedig a teljesítmény és a hatékonyság növelése. És ezek növelését úgy lehet fokozni, hogy a befecskendezést több szakaszra bontják. Így alakult, hogy a dízelmotorokban az injektor vezérlésével történik elő, fő és utóbefecskendezés. De mit is jelent ez?
Azt jelenti, hogy az üzemanyagot az elektronika kisebb dózisokban juttatja a hengerekbe. Ennek eredményeként akár öt befecskendezés is történhet egy munkaciklusban. Elképesztő, hogy mindez a másodperc ezredrésze alatt megy végbe. És ahogy említettük, a diesel üzemanyag adagolásának a gyors vezérlését egy befecskendező szelep, vagy más néven injektor látja el. Az injektorok szelepei elektromágneses vagy piezo meghajtásúak.
Talán hihetetlennek tűnik, de ezek a szelepek olyan precíziós kialakítást igényelnek, amelyet az űrhajókon is alkalmaznak. Ez bizonyos szempontból pozitívum, de sajnos ennek a precíziós technológiának a következménye az is, hogy ez a meghibásodások legfőbb forrása is egyben.
Működés közben az injektor 2000 bár nyomás alatt van, extrém hőmérséklet mellett, így nem meglepő, hogy ezen terhelések előbb-utóbb meghibásodáshoz vezetnek.
Ha az Ön autójában is modern dízelmotor van, és elkerülhetetlen az injektor cseréjére, keressen bennünket, megoldást nyújtunk a problémára.
Milyen jelekből vehetjük észre, hogy az injektor meghibásodott?
Mint ahogyan a hengerfej esetében, úgy az injektor meghibásodási tünetei kapcsán is adunk egy rövid összefoglalót a tünetekről, amiből észlelhető, hogy baj van. Ez esetben sem egy teljes listát szedtünk pontokba, csak kiemelünk néhányat a lehetséges tünetek közül.
Ezt okozhatja a résolaj veszteség. Erre az injektor hűtéséhez van szükség.
Ezt a jelenséget több dolog is okozhatja ugyan, de utalhat az injektor meghibásodására. Ez esetben ugyanis vagy túl sok vagy túl kevés üzemanyagot fecskendeznek be a porlasztók, ezért nagyobb a füst. Ha ilyet észlel, érdemes ellenőriztetni.
Ezt a jelenséget a köznyelv úgy nevezi, hogy dadog a motor. Egy befecskendező vizsgálatakor a legfontosabb érték, hogy mennyi a szállított üzemanyag mennyisége és milyen a szórási képe.
Ha azt mutatják az értékek, hogy túl sok vagy túl kevés a szállított gázolaj akkor a központi vezérlőegység már nem tud olyan mértékben korrigálni, hogy az égés tökéletes legyen.
Mit nyújtunk mi?
Cégünk 25 éve foglalkozik dízel alkatrészek, így befecskendezők forgalmazásával, felújításával. Valamennyi tőlünk kikerült alkatrészre – legyen az új, felújított vagy bontott – garanciát vállalunk. Az injektor esetében is teszttel ellenőrizzük a munkánkat. A kiadott injektorok értékei a gyárinak megfelelőek.
Szakmailag felkészültek vagyunk, és emellett maximalisták is. Az eddigi elégedett vásárlók a legjobb bizonyítékai ennek.
Találkoztunk már a működésünk során néhány elégedetlen ügyféllel, akik olcsó, garancia nélküli megoldást választottak, és azt gondolták, hogy jó vásárt csináltak. Érdemes arra figyelni, hogy nem feltétlenül a legolcsóbb megoldás lesz a legjobb. Sajnos ezek a legtöbb esetben sokkal többe fognak kerülni. Velünk biztosan jól jár, hiszen ahogy korábban már említettük, garanciával dolgozunk! Keressenek bennünket bizalommal.