Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Az injektor meghibásodását időben kell kezelni

Ha az injektor rossz, az autó jelez

 

Több olyan jel is arra mutathat, hogy az autóban meghibásodott az injektor. Ennek az egyik alapvető oka a megtett kilométerek száma is lehet, főleg, ha a karbantartás nem volt rendszeres. Ugyanerre a sorsra juthatunk akkor is, ha rossz minőségű, vagy nem megfelelő kenőanyagot, üzemanyagot használunk.
Ha füstöl az autó, azt leggyakrabban az injektorok résolaj veszteségének megnövekedése okozza. Ezt viszonylag könnyű észrevenni, elég indulás után többször a visszapillantó tükörbe nézni. Ha ezt tapasztaljuk, azonnal el kell menni autószerelő műhelybe, hogy a pontos okát kideríthessék, javíthassák a hibát.
A másik nagyon jellemző tünet, ha az autónknak ingadozik az alapjárata. Ezt álló helyzetben rögtön lehet hallani, érezni, és még akkor is az injektor meghibásodására kell gyanakodnunk, ha magasabb fordulaton tökéletesen működik az autó. Az ok egyszerű, az injektor befecskendezési mennyisége alapjáraton csökkent.
Ha viszont az tapasztaljuk, hogy az autó magas fordulatszámon egész egyszerűen nem akar tovább gyorsulni, köznyelven „letilt”, annak oka lehet a terhelési értékek csökkenése, vagy nagynyomású szivattyú hiba is. Mindenképpen érdemes megnézetni.

Több üzemanyagot fogyaszt

 

Ha azt tapasztaljuk, hogy az autónak anélkül növekszik a fogyasztása, hogy bármilyen külső körülmény megváltozott volna, szintén okot adhat a gyanakvásra injektor ügyben. Nem megy a klíma, vagy a fűtés, nem pakoltuk tele mázsás rakománnyal, a kerekekkel is minden rendben, mégis többet eszik az autó mint addig? Netán még füstöl is? Akkor szinte teljesen biztosak lehetünk benne, hogy az injektor hibásodott meg, és ugyanúgy a porlasztó résolaj veszteség lehet az ok, mint a füstölésnél.
Ha úgy érezzük menet közben, hogy „kihagy egy henger” akkor is érdemes ránézni az injektorra, és akkor is, ha azt halljuk, hogy valami zörög, kopog csörömpöl a motorháztető alatt.
A szervizünkben minden esetben megvizsgáljuk, hogy milyen állapotban van. Ha felújítható, akkor felújítjuk, ha cserére lenne szükség, akkor is van választásunk az eredeti gyári, vagy utángyártott, esetleg bontott, felújított darabok között. A szereléssel azonban nem érdemes várni, mert ha a fenti tünetekkel tovább használjuk, terheljük az autót, azzal csak még nagyobb és drágább gondot okozunk magunknak.